напишіть нам
Засновник:
Запорізька обласна державна адміністрація,
Департамент культури, туризму, національностей та релігій
Запорізький обласний туристично-інформаційний центр

Збереження та розвиток історико-культурної спадщини – головне завдання працівників культури в поточному році

26.02.2015
Підсумки діяльності галузі за 2014 рік підбито на засіданні колегії Департаменту культури, туризму, національностей та релігій облдержадміністрації, яке відбулося за участю заступника голови облдержадміністрації (стажування) Едуарда Гугніна.

Доповідаючи про основні досягнення, директор Департаменту Владислав Мороко відмітив позитивну динаміку в питаннях фінансування галузі. Загальна сума видатків за 2014 рік склала 311,2 млн. грн., що становить 97,9 % д опланових призначень. Ці кошти дозволили покращити матеріально-технічну базу низки закладів культури.

Так, у минулому році  виконано поточні ремонти в трьох обласних установах - академічному обласниому українському музично-драматичному театрі ім. В.Г. Магара, обласному краєзнавчому музеї, академічному обласному театрі юного глядача -  на загальну суму 207,2 тис. грн. На поточні ремонтні роботи 37 сільських установ спрямовано 1,5 млн. грн.

У рік 200-ліття з дня народження Т.Г. Шевченка Департаментом забезпечено проведення низки заходів: виставки літератури, образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва, дві обласні акції та обласний конкурс хорових і вокальних колективів, тематичні концерти та вистави в обласних театрально-видовищних установах.

-  Нами було підтримано творчі  ініціативи в театрально-видовищних закладах культури. Обласними театрами та філармонією за звітний рік проведено понад 1200 вистав та концертів, прийнято більше 170 тисяч відвідувачів, дохід від основного виду діяльності перевищив 5 млн. грн. Здійснено постановку 18 прем'єрних вистав та 10 театралізованих концертних проектів, - повідомив Владислав Мороко.

Позитивний вплив на культурне життя області, за словами посадовця, справив фестивальний рух. За підтримки облдержадміністрації Департаментом забезпечено проведення 22 міжнародних, всеукраїнських та регіональних фестивалів.

Стабільною залишається мережа музейних закладів: в області діє 23 музеї та два національних заповідники: «Хортиця» й історико-археологічний заповідник «Кам’яна Могила»; а також 114 музеїв, що перебувають у віданні підприємств, установ та організацій. Протягом року їх відвідали понад 535 тис. осіб, музейні зібрання поповнились понад 5 тис. предметів основного фонду, проведено близько 10 тис. екскурсій, оформлено майже 300 нових виставок.

З метою вшанування пам’яті героїв АТО та підтримки української армії Департаментом організовано і проведено виїзні концерти, благодійні акції-концерти, виставки «Героїка» та «Майдан – початок незалежності», презентації видань про Запорізький край, вечори пам’яті. Найбільш визначним заходом стала благодійна мистецька акція пам'яті героїв АТО «Єдина країна - разом до Перемоги!». У рамках акції відбувся благодійний аукціон, презентація фотовиставки «Героїка», концерт колективів та солістів обласної філармонії.

Кошти, зібрані на аукціоні, були направлені на реабілітацію воїнів, постраждалих у зоні АТО.

Також за ініціативи Департаменту з метою вшанування пам’яті учасників акції протесту в Україні у листопаді 2013 року - лютому 2014 року  проводився обласний конкурс на кращий проект художнього оформлення меморіальної виставки, присвяченої пам’яті героїв Небесної сотні.

За підсумками роботи колегія Департаменту визначила пріоритетні напрями діяльності у поточному році. Зокрема, першочергово вирішено спрямувати зусилля на розвиток та популяризацію історико-культурної спадщини, а саме покращення технічного стану закладів культури на селі, підтримку та розвиток культур національних меншин, збереження культурних цінностей у музеях області, їх інвентаризацію та паспортизацію, сприяння подальшій розбудові Національного заповідника «Хортиця», Національного історико-археологічного заповідника «Кам’яна Могила», історико-архітектурного музею-заповідника «Садиба Попова».

У розвитку туризму та курортно-рекреаційної сфери увага буде приділена формуванню ринку попиту на внутрішній туристично-рекреаційний та курортний продукт,  а також просуванню місцевих брендів «Запоріжжя фестивальне», «Запоріжжя туристичне», «Запоріжжя курортне».